Co pokus naučí
- rozdělit chemické reakce podle jejich tepelného zabarvení na exotermické a endotermické
- vysvětlit, že teplotní změny při rozpouštění látek jsou výsledkem množství uvolněné a spotřebované energie v důsledku vzniku a zániku chemických vazeb
- rozlišit rozpouštění a hydrataci
- …
Vybavení
- termokamera LabIR Edu
- stojánek na zkumavky
- zkumavky
- miska
- voda
- sádra
- chlorid vápenatý
- síran měďnatý
- chlorid lithný
- chlorid amonný
- chlorid draselný
- dusičnan amonný
- dusičnan draselný
- močovina
- lžička
- krystalizační miska
- hydrogel
Autoři
Žlutá pnorka sr.
Gymnázium Česká Lípa, 1A, kvinta a sexta
- Šimon Janoušek
- Matyáš Hřebík
- Adam Špindler
- Lenka Machová
Je rozpouštění solí chloridů a dusičnanů exotermické nebo endotermické? Závisí tato skutečnost na nějakém konkrétním inotu? Co se děje s teplotou při hydrataci? Na tyto otázky odpovídá náš experiment.