Energie pro vesmírného robota


Obtížnost provedení
Složky

Děti dostaly k dispozici nákres robota a jejich úkolem bylo jej "nakrmit" teplem z teplé vody, jelikož na robota je na naší planetě velká zima a nemohl by zde fungovat. Aby však teplo využil co nejlépe, musely mu děti přidat spotřebič, který přenesl teplo z hadičky do robota. K dispozici měli badatelé hned několik možností, jak spotřebič vyrobit, takže vyzkoušeli tu nejlepší variantu.

Pomůcky

  • Termokamera LabIR Edu
  • gumová hadička
  • střička s teplou vodou
  • rychlovarná konvice
  • kbelík na zbytkovou vodu
  • nákres robota či pomůcky k jeho vytvoření
  • polysteren
  • drátek k připevnění hadičky a papíru k polystyrenu
  • různé materiály na chladiče/spotřebiče - kovový drátek, kus látky, dřevo, předměty z různých kovů

Co pokus naučí

  • jak se ovládá kamera a k čemu slouží neměnná teplotní škála
  • s pomocí doplňující videoukázky zjistí, jak je teplo důležité pro život studenokrevných živočichů
  • děti vysvětlí, co je to chladič a jak jej vytvořit co nejúčiněji 

Autoři pokusu

Tým Robíci

kroužek Robotika a technika Pevnosti poznání, 2.-5. třída

  • Ladislav Kadlčík
  • Filip Arbeit
  • Petr Blažek
  • Julie Kučerová
  • Jan Beran
  • Kira Sojková
  • Adam Čechák
  • Filip Čech
  • Šimon Hánek
  • Maxim Cisár

Tento pokus vznikl v rámci soutěže #ocima_termokamery.

PDF

pokračování posteru Brumbál

Druhá část posteru ukazuje termosnímky z pokusu, který chladič předá robotovi nejvíce tepla.

Další experimenty