4. ročník soutěže pro školy #ocima_termokamery 2023/24

6. 10. 2023
Vyhlašujeme 4. ročník studentské soutěže o nejlepší pokus s termokamerou!

Podívejte se na svět kolem nás očima termokamery. Zpracujte, co vás nejvíc zaujme do formy pokusu a podělte se o svůj objev s ostatními sdílením pod hashtagem #ocima_termokamery.

Zaregistrujte svůj tým a získejte tak možnost využít termokameru/y ve výuce na 2 týdny a navíc soutěžit o zajímavé ceny.

Soutěžní pokusy můžete odevzdávat do dubna 2024.


Výsledky předchozích ročníků

Podmínky soutěže

  • velikost týmu je 3-30 žáků/kyň
  • tým registruje vždy učitel nebo lektor a uvádí svůj kontakt
  • termokameru/y si bude učitel rezervovat v našem webovém systému (instrukce budou zaslány newsletterem)
  • soutěžní pokusy odevzdávejte do dubna 2024
  • vyhlášení soutěže plánujeme na květen 2024

Registrujte svůj soutěžní tým

Věkové kategorie

  • termovědátoři – junioři do 15 let
  • termovědátoři – pokročilí 15 – 18 let

Soutěžní příspěvky a jejich hodnocení

  • Soutěžní příspěvek by měl sloužit jako návod, jak provést pokus s termokamerou a díky infračervenému vidění vysvětlovat nějaký jev jedinečným způsobem.
  • Ideální formou příspěvku je video, plakát nebo prezentace, ale kreativitě meze neklademe. Pro zpracování doporučujeme využít šablony LabIR Edu ve formátu MS Word či MS PowerPoint, které jsou dostupné ke stažení po přihlášení zde https://edu.labir.cz/dashboard
  • Projekty budou hodnoceny komisí, která se bude skládat z odborníků v oblasti termografie. Porota vybere 3 nejlepší soutěžní příspěvky z obou věkových kategorií.
  • Hodnocena bude metodika i kreativita zpracování. Hlavními kritérii při hodnocení budou: vzdělávací přínos, unikátnost nápadu, kreativita zpracování a přesnost zpracování – správná interpretace naměřených dat.
  • Body navíc budeme udělovat za aktivitu na sociálních sítích – sdílejte své objevy a fotoreporty z tvorby soutěžních projektů pod hashtagem #ocima_termokamery.

Soutěž organizuje

25. základní škola Plzeň získala první místo v kategorii junioři za svůj příspěvek „Termokamera v akci“.

Badatelský tým z Gymnázia Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci obdržel za svůj projekt „Energetické stopy při tepelném kontaktu a přeměny energie kolem nás“ 3. místo v kategorii junioři.

Gymnázium Dačice se umístilo na 2. místě v kategorii 15+. Tým s názvem Lovci mamutů objevil plášť neviditelnosti pro termokamery a demonstroval na něm různé typy přenosu tepla materiály.