Jsme tým z výzkumného centra NTC Západočeské univerzity v Plzni, který usiluje o modernizaci vzdělávání a popularizaci vědy.
Využili jsme své více jak dvacetileté zkušenosti v oblasti termovizního měření a vyvinuli speciální termokameru jako výukovou pomůcku, která pomůže žákům a studentům pochopit, jak fungují tepelné procesy v různých předmětech.
Podporujeme badatelsky orientovanou výuku a učení motivované zvědavostí. K profesnímu rozvoji pedagogů přispíváme pořádáním workshopů k využití termokamery ve výuce.
Zapojení moderní technologie do výuky rozvíjí digitální dovedností dětí. Kromě termokamery pracujeme i na dalších pomůckách a náš vzdělávací program inovujeme pro různé školní předměty.
Díky spolupráci s firmami jsme zapojili do našich aktivit více odborných škol. Náš program zaměřujeme na praktické dovednosti, aby studenty bavil a inspiroval.
Podporujeme práci studentů na týmových dlouhodobých projektech. Chceme, aby zkoumali věci do hloubky, dokázali provést a zaznamenat měření termokamerou a své objevy prezentovat.
Naším cílem je zpřístupnit Edukity školám prostřednictvím partnerských distribučních center v České republice i v zahraničí.
V době uzavření škol jsme termokameru rozšířili o funkci živého streamu na internet. K popularizaci vědy a komunikaci s učiteli a studenty využíváme sociální sítě.
Chceme s mladou generací sdílet naše nadšení pro vědu a nové technologie a motivovat ji tak pro studium STEM (z angl. Science Technology Engineering Mathematics) oborů. Ukazujeme dětem, že ve své budoucí práci mohou objevovat, bádat a vytvářet nové věci, a že pro ně může být taková práce zábavná a naplňující. Předáváme jim, co je nám nebližší a v čem máme unikátní know-how. Pro náš výzkumný tým jsou tím už 20 let infračervené technologie a termovizní měření.
Zkušenosti s profesionálními termokamerami, jejich hardwarem a softwarem, jsme využili pro vývoj speciální termokamery pro vzdělávání 21. století, díky které děti uvidí neviditelné rozměry školních předmětů.
Na popularizačních akcích pro školy jsme zjistili, že jsou termokamery skvělou pomůckou, jak vysvětlit dětem tepelné procesy napříč školními předměty. Náročným úkolem bylo navrhnout prototyp, který by byl cenově dostupný a snadno ovladatelný pro děti školního věku.